torsdag 20. mai 2010

Tid for slanking

Og her snakker jeg ikke om å gjøre kroppen klar for bikinisesongen!

UB skal skjære ned tidsskriftbudsjettet med 2 millioner kroner, og alle fagansvarlige er nå i full gang med å finne ut hvor vi kan kutte uten at våre brukere blir altfor hardt rammet.

Selv sitter jeg og ser på produktene innenfor humaniora, og det ser ut til at en del databaser vil bli sagt opp, i tillegg til tidsskrift. Vårt mål er at fagmiljøene fortsatt skal ha et godt litteraturtilbud på UB, og det tror jeg vi skal klare, til tross for at en og annen database og en håndfull tidsskrift (eller to) vil forsvinne.

Noen produkter er mer sentrale enn andre og vil ikke bli berørt av kuttene. Selv innbiller jeg meg at for eksempel ISI Web of Science, JSTor, og MLA går en trygg framtid i møte. (Men man vet jo aldri...)

Ta gjerne kontakt om du har synspunkter på dette eller har tidsskrift/databaser du mener er vesentlig for din forskning/dine studier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar