mandag 3. mai 2010

EMTACL10: dag 2 - den korte versjonen

På konferanser synes jeg det er greit å oppsummere dagens presentasjoner i et blogginnlegg, helst et innlegg for hver dag. Det er enklere å huske ting om man setter seg ned og skriver samme dag. Noen ganger vinner imidlertid det sosiale samværet over bloggskriving, så sånn sett vil antall blogginnlegg fra en konferanse være et tegn på hvor vellykka konferansen var – jo færre innlegg, jo bedre konferanse – sett fra et sosialt synspunkt altså. De gode intensjonene blir altså fort revet vekk i det man får tilbud om å tilbringe kvelden med kollegaer fra inn- og utland. Velg alltid mennesker foran maskiner er dessuten en god leveregel! Emtacl10 var i så måte en stor suksess. Så får bloggingen vente til flyplassen i stedet!

Alt i alt ble dag 2 en meget innholdsrik og lærerik dag, som ble avsluttet med festmiddag på hotellet. På menyen sto kveite til forrett (meget godt), lam (lam er lam, og jeg lar meg sjelden begeistre, heller ikke av dette, men utmerket tilbehør!), og en sjokoladesessert (mye godt tilbehør her også, og absolutt bestått!). Kveldens høydepunkt ble imidlertid underholdningen, som jeg til stadighet glemmer navnet på (Truls Lorentzen og Audun Eriksen), men som jeg kaller ’Grønnsaksbandet’. Jeg har sett dem en gang før og humoren er strålende. Og sannelig kan de ikke spille også! De spiller altså på diverse grønnsaker (’roots music!!!) som gulrot og kålrot, samt en rekke andre greier. Morosamt for de fleste, også bibliotekarer! Ønsker du å vite mer om dag 2 anbefaler jeg the extended version :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar