onsdag 23. september 2009

How to read a novel

Dette er tittelen på en bok av John Sutherland. Jeg lånte den for lenge siden med gode intensjoner om å lese den, men tida gikk og mange andre bøker presset seg foran den i køa. Slik er nå engang livet! Men så ble jeg lei av å tørke støv av den og begynte rett og slett å lese den. I mitt hode var dette en bok om romananalyse, og som tidligere litteraturstudent tenkte jeg at jeg ville ha godt av en liten oppfriskning på dette området. Her tok jeg altså feil. Dette er ikke en tekstanalysebok, men en bok om lesing. Boka tar for seg hele leseprosessen, fra det å velge ut hva man skal lese til bokanmeldelser og filmatiseringer. Det fabelaktige med denne boka er at den er så godt skrevet at den fungerer helt utmerket som nattbordlektyre. Anbefales sterkt til alle som liker å lese romaner! Boka finnes selvsagt på UB (82.01-3 Sut)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar