onsdag 20. mai 2009

Bokbestilling

Livet som bibliotekansatt er travlere enn de fleste tror. Det er til enhver tid en rekke oppgaver som blir nedprioritert. I mitt tilfelle har bokbestilling vært en av disse oppgavene. (Fy!) I en lang periode i vinter har jeg bare tatt meg tid til å bestille det som kommer inn av ønsker fra brukere. Disse blir selvsagt alltid prioritert!

Nå har jeg imidlertid fått streng beskejd om å bestille mer for å kunne bruke opp budsjettet i tide. Derfor har jeg kastet meg over bokkataloger fra fjern og nær og bestiller det som virker interssant. Jeg tar gjerne imot hjelp! Har du bokønsker er du hjertelig velkommen til å ta kontakt. Jeg bestiller det meste av faglig relevant litteratur - innen rimelighetens grenser.

Det finnes flere måter å få UB til å kjøpe inn dine bokønsker:
1. Send en e-post til biblioteket, helst til den fagansvarlige (fagreferenten) (finn din fagansvarlige)
2. Lever bokønsker i skranken
3. Kryss av i en bokkatalog og lever på UB/til fagreferenten

Dersom du ønsker at boka skal reserveres på deg må du gi beskjed om dette, og selvsagt oppgi navn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar