onsdag 22. april 2009

Usynlig? Jeg?

Ja - jeg er visst det. Nesten.

I går hadde jeg besøk av en student på kontoret. Han trengte hjelp til å finne litteratur til en hjemmeoppgave, og slikt kan jo en fagreferent hjelpe med. Vi søkte og fant litt, og studenten forlot fornøyd kontoret. Men før han gikk sa han: "Du aner ikke hvor mye jeg strevde for å finne deg!". Han fortalte at han rett og slett ikke ante at jeg fantes, før veilederen tipset ham om at UB hadde fagansvarlige som kunne bistå med hjelp til informasjonsinnhenting. Og når han først hadde fått navnet mitt, var det heller ingen enkel sak å finne e-postadressen min. UBs vevside er ikke akkurat godt synlig på UiTs nettsted.

Dette forteller meg minst tre ting:
1. Som fagreferent må jeg bli enda flinkere til å fortelle brukerne at jeg finnes. Men hvordan?
2. UB MÅ bli synligere på nett. Det er tross alt der de fleste starter når de skal finne informasjon om noe.
3. Markedsføring er et tema som må tas mer alvorlig i min bransje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar