fredag 13. mars 2009

Fredag!

Da jeg begynte i denne jobben hadde jeg absolutt ingen anelse om hva en fagreferent er, langt mindre hva en fagreferent gjør dagen lang. Ettersom årene har gått lurer jeg nå mer på hva en fagreferent IKKE gjør. En liten oppsummering av denne uka:
3 møter, 5 timer i skranken (som regel travelt, men alltid hyggelig å treffe brukerne av biblioteket), klassifisering av nye bøker, bestilling av nye bøker, vurdering av nye tidsskrift, arbeid med databaser og fagsider, daglig gjennomgang av mine RSS-feeds og gode intensjoner om å lese artiklene jeg skriver ut, og ikke minst har jeg fulgt med på arbeidet rundt høringsrunden angående Behovsanalysen av Bibsys med entusiasme (og en bitte liten porsjon) frustrasjon. En helt vanlig uke med andre ord.

Fredagene er som regel litt roligere enn andre ukedager, og er ofte møtefri. I dag har jeg fått unna en del bøker og andre ting som har blitt liggende, og ser fram til noen hyggelige timer på jobb før helga tar til. Første punkt er felles lunsj med de andre fagreferentene. Det er alltid hyggelig å treffes på tvers av avdelingene. (Noe vi gjør litt for sjelden.) Og litt senere i dag samles UB til et internseminar om Darwin ved fagreferenten i biologi, Frode Skarstein. En riktig trivelig fredag, og det er godt etter en travel uke.

Og nå nettopp fikk jeg inn en roman jeg har tenkt å kose meg med i helga: Whatever makes you happy av William Sutcliffe. Fin jobb, dette!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar